הזמנו חברת הסעות (מיניבוס לטיול של יום) והשירות שקיבלנו היה מחפיר: הנהג איחר, נעלם בזמן ההמתנה (כנראה נסע לבצע עוד "חלטורה") ובאופן כללי התנהג בגסות רוח. מה ניתן לעשות בנושא?
הנתיב הראשון והמומלץ ביותר הוא פניה (מומלץ בכתב) לאותה חברת הסעות. חשוב להקפיד (גם לשלבים הבאים) על פירוט כמה שיותר מלא ומדוייק של ההתרחשויות: בכל מקרה אפשרי לציין זמנים (מתי הזמנתם, מתי הנהג הגיע בפועל, אילו איחורים היו ומתי וכו'... כך במידת הצורך תוכלו להצליב מידע ולנסות להוכיח את טענתכם), לציין את המקום המדוייק של ההתרחשות, לנסות ולצתת בדיוק את הנאמר על ידי הצדדים וכו'.
במידה ודרך פעולה זו תכשל (כלומר לא תקבלו את הפיצוי והמענה שלדעתכם מגיעים לכם) ניתן לפנות לשני סוגי ערכאות משפטיות: בית הדין לתביעות קטנות (היות ומדובר על עבודת קבלנות בסכום נמוך יחסית) או בית הדין לתחבורה (אך ורק אם התרחשו עבירות תחבורה או בטיחות בהתנהלותו של הנהג).